Klub Rottersów w zapachu szkła pod słońcem Toskanii

Witam!

Przebrnęłam przez kolejne książki – The Rotters’ club Jonathana Coe’a i przez czysty przypadek Pod Słońcem Toskanii Frances Mayes.

Najpierw obejrzałam film Audrey Wells pod tym samym tytułem będąc w trochę depresyjnym ze względu na pogodę nastroju i był nawet przyjemny. Tego samego się spodziewałam po książce.

Niestety książka mnie w ogóle nie zachwyciła. Równie dobrze mogłam czytać przewodnik turystyczny skrzyżowany z książką kucharską, a wyszłabym na tym dużo lepiej. Przeleciałam przez prawie 300 stron nie zapamiętując nawet słowa i gdyby mnie ktoś zapytał o temat tej książki, powiedziałabym, że o jedzeniu, winie, podróżach, zabytkach i innych tego typu bzdetach. Generalnie dziełko dla tych, którzy zachwycają się słoneczną Italią (tą właściwą lub bardziej swojską) i chcieliby tam mieszkać.

Więcej czasu spędziłam nad książką autorstwa Jonathana Coe’a pod tytułem The Rotters’ club. Opowieść o dorastaniu grupy przyjaciół oraz ich rodzin i kolegów. Wszystko dzieje się w latach siedemdziesiątych w Birmingham w Anglii. IRA szaleje na ulicach, związki zawodowe w fabrykach i innych przedsiębiorstwach, a Led Zeppelin, Eric Clapton i Deep Purple na scenie. Są rodzice ze swoimi zasadami, bracia będący aktywnymi członkami trade unions lub piszący artykuły o progresywnym rocku do gazetki szkolnej i koledzy zakładający swój pierwszy zespół rockowy. Gdzieś po drodze są jeszcze brytyjscy faszyści i ich działalność. I przede wszystkim dziewczyny, które same są także bohaterkami tej książki.

Zabrałam się również do czytania zbioru opowiadań Andrzeja Ziemiańskiego pod tytułem Zapach szkła, do czego przymierzałam się przez ostatnie pół roku. Jestem w połowie tytułowego opowiadania i widzę spore szansę na skończenie tej książki.

Wasz Lis Książkowy

PS. Minęło 6 dni stycznia, a 4 książki już spożyte.

Published in: on 6 stycznia 2010 at 18:22  Dodaj komentarz  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://lisksiazkowy.wordpress.com/2010/01/06/klub-rottersow-w-zapachu-szkla-pod-sloncem-toskanii/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skomentuj

