Wszystko to, bo ciebie kocham

Witam!

Trochę mnie nie było, ale byłam zajęta czytaniem książek i oglądaniem filmów. W poniedziałek poszłam na film pt. Wszystko, co kocham z nadziejami polskiej kinematografii – Mateuszem Kościuszkiewiczem, Olgą Frycz, Mateuszem Banasiukiem, Jakubem Gierszałem i Igorem Obłozą. Cały film jest oparty o zasadę wino, kobiety i śpiew. Historia dzieje się gdzieś tam w tle mimo, że główni bohaterowie mieszkają na osiedlu obok jednostki wojskowej na Helu, ojcowie są albo wojskowymi, albo robotnikami, a rzecz się dzieje między latem 1981 a latem 1982 roku. Najważniejsze są punk – rock, wygłupy z kolegami, dziewczyny, pierwsze wino, pierwszy papieros, pierwszy raz. Poza tym Olga Frycz świeci biustem na ekranie, gdy cała reszta świeci talentem (a przynajmniej się stara).

Chwilowo porzuciłam filozoficzne rozważania księdza Tischnera i zabrałam się za książkę Andrew Tarnowskiego pod tytułem Ostatni mazur. Opowieść o wojnie, namiętności i stracie. Autor, Anglik polskiego pochodzenia i potomek potężnego kiedyś rodu szlacheckiego, rusza na poszukiwanie swoich korzeni w Polsce. książka obejmuje praktycznie cały wiek dwudziesty i kawałek dziewiętnastego. Tarnowski pokazuje czasami gorzką prawdę o członkach swojej rodziny, w której obowiązywała zasada ukrywania niewygodnych faktów przed światem zewnętrznym i trzymania fasonu ponad wszystko. Jeszcze całe 350 stron przede mną, więc pożyjemy i zobaczymy. Na odtrutkę po dużej dawce historii arystokracji rodem z Galicji mam Felietony zdjęte przez cenzurę Stefana Kisielewskiego. 

Wasz Lis Książkowy

Published in: on 21 stycznia 2010 at 17:30  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://lisksiazkowy.wordpress.com/2010/01/21/wszystko-to-bo-ciebie-kocham/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentDodaj komentarz

  1. Witam. Poszukując miejsca do nagłośnienia swojej akcji rozdawania książek w ramach „odchudzania” biblioteczki natrafiłem na ten blog. Jeśli chcesz wiedzieć co rozdaję, a może sobie coś wybrać, zapraszam na http://byc-nie-miec.blogspot.com/2010/02/porzadkowanie-biblioteczki-rozdaje.html


Skomentuj

