Rozważania filozoficzno-zupowe

Przeczytanie O człowieku. Wybór pism filozoficznych ks. Józefa Tischnera zajęło mi trochę czasu. W krótkich artykułach Tischner pokazał rzeczy interesujące człowieka końca XX w. – etyka, nadzieja, wartości, sens umierania. Jednak jest to książka dla osób zaznajomionych z filozofią (nazwiska, pojęcia, nurty itp.). Całość jest napisana językiem przystępnym dla oczytanego człowieka.

Przebrnęłam też przez Felietony zdjęte przez cenzurę Stefana „Kisiela” Kisielewskiego.  Felietony obejmują okres od lat 50.-tych do 80.-tych. Kisiel pisał o wszystkim – Polsce, literatach, literaturze, polskich wadach, pogodzie, ludziach starających się ułożyć sobie życie w systemie Polski ludowej. Zawsze z dowcipem i przekąsem. POLSKA KLEJEM NARODÓW!!! Czasami brakuje mi felietonów w gazetach/internecie napisanych dla ludzi inteligentnych bez traktowania czytelników albo jak kompletnych idiotów, albo super poważnie. Kisielowe felietony to smakowity kąsek dla każdego ……

W ramach smakowitych rzeczy weekend miałam pod znakiem zupy warzywnej (marchewka, pietruszka, buraczki, ogórki i papryka) z podsmażonymi pieczarkami oraz ryżu po hiszpańsku według przepisu z opakowania ryżu. I stwierdziłam, że w gotowaniu czasami potrzeba podejścia filozoficznego. Zwłaszcza jak się zagląda do lodówki i trzeba pomyśleć, co da się zrobić z jej zawartości. Uwaga!!! Pajęczyna może posłużyć do zapoznania się z medycyną mocno alternatywną, a same pająki są mocno wątpliwym źródłem białka.

W sobotę dorwałam w bibliotece książki poszukiwane przeze mnie od czerwca 2009 roku:

  • Cień wiatru i Gra Anioła Carlosa Ruiza Zafona
  • Filozofia jako polityka kulturalna Richarda M. Rorty’ego.

Dwie pierwsze książki dorwałam co prawda po angielsku, ale jak się nie ma co lubi …. Poćwiczę angielski, żeby całkiem go nie zapomnieć.

Wasz Lis Książkowy

Published in: on 26 stycznia 2010 at 06:58  Dodaj komentarz  

The URI to TrackBack this entry is: https://lisksiazkowy.wordpress.com/2010/01/26/rozwazania-filozoficzno-zupowe/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skomentuj

