Łańcuszek ksiąkowy

Enga zaprosiła mnie do całkiem przyjemnego łańcuszka z pytaniami o książki i nawyki czytelnicze.

Jej pytania to:

1. Kim jest Twój ukochany bohater literacki? A kogo darzysz największą niechęcią? (No dobrze, może być więcej niż 1 postać, ale maksymalnie 3 z każdej z tych dwóch kategorii)

Ukochany bohater literacki

a) hrabia Monte Christo

b) Jakub Wędrowycz

c) Anastazja Kamieńska

Bohater, którego darzę największą niechęcią: zbiorowo postacie z Nad Niemnem (jak ja nie znoszę tej książki)

2. Które ze światów pokazanych w książce zrobiły na Tobie największe wrażenie i dlaczego?

Najbardziej zafascynował mnie świat średniowiecza z książek Petera Berlinga o dzieciach Graala ze względu na pokazanie złożoności tego świata i intryg prowadzonych praktycznie na każdym szczeblu.

3. Jaka książka najbardziej Cie przeraziła? A jaka wzruszyła? Która najbardziej rozśmieszyła? Z jakich powodów?

Najbardziej przeraziła mnie: Bezsenność Stephena Kinga. Większość książek Kinga jest naprawdę przerażająca

Najbardziej wzruszyła mnie: Pielgrzymka do Ziemi Świętej Egiptu Tomasza Mirkowicza, Seans Witolda Horwatha, Alterland Marcina Wolskiego, Zupa z granatów Marshy Mehran. Wzruszyły mnie dlatego, że przedstawiają ludzkie rozterki w innym świetle niż lektury szkolne (patriotyzm w Alterlandzie wygląda zupełnie inaczej).

Najbardziej rozśmieszył mnie cykl o Jakubie Wędrowyczu. Bohater, jakiego można spotkać chyba w każdej polskiej wsi. Dobra …. może nie każda wieś własnego świeckiego egzorcystę.

Moje pytania:

1. Czy recenzje w gazetach, czasopismach itp. wpływają na wasz wybór książek? Czy bardziej polegacie na zdaniu znajomych lub swoim?

2. Jeżeli książka została wydana po raz pierwszy w innym języku, a później po polsku i macie możliwość przeczytania jej w oryginale, którą wersję wybieracie.

3. Gdzie czytacie?

Gdzie ja teraz znajdę 3 nowe osoby, które odpowiedzą na moje pytania?

Wasz Lis Książkowy

Published in: on 2 lutego 2010 at 06:26  3 komentarze  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://lisksiazkowy.wordpress.com/2010/02/02/lancuszek-ksiakowy/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 komentarzeDodaj komentarz

  1. Dzięki za udział 🙂 Przy tej okazji dowiedziałam się o kilku książkach, które do tej pory mi w oczy nie wpadły, a może warto byłoby poznać? Szczególnie zaintrygował mnie ten cykl Petera Berlinga. Życzę powodzenia w szukaniu zainteresowanych 😀

    • Kolejność cyklu Petera Berlinga o dzieciach Graala to:
      1. Dzieci Graala
      2. Krew Królów
      3. Korona świata
      4. Czarny Kielich. Tajemnica templariuszy
      5. Czarny Kielich. Pieczęć Salomona

      Ostatnie dwie części w oryginale zostały opublikowane jako jedna książka. W Polsce nie ukazała się jeszcze chyba ostatnia część Kilim księżniczki.

  2. Lisku książkowy …. nas tak dużo, że jest w czym wybierać:)


Skomentuj

