Wampirza kołysanka z diabłem łańcuckim

W poniedziałek poszłam na najnowszą komedię Juliusza Machulskiego pod tytułem Kołysanka. Film całkiem niezły – Machulski ma rękę do kręcenia komedii dla trochę bardziej masowego odbiorcy. Ubawiłam się setnie, chociaż jedno dziecko było strasznie przestraszone.

Przebrnęłam też przez kolejne książki. Pierwsza to Gotuj z papieżem Jakuba Ćwieka. Zbiór zawiera 10 opowiadań o różnej tematyce. Tytułowe opowiadanie zaskoczyło mnie pomysłem. Teraz, gdy praktycznie każda stacja ma swój program kulinarny, zrobienie medialnego szumu wokół jedzenia wymaga niesamowitego pomysłu. Strasznie podobało mi się opowiadanie o Kapitanie Haku zamkniętym w szpitalu w ludzkim świecie i opowiadanie pod tytułem Dom na Wzgórzu. Za to w ogóle nie podobało mi się Newegwasu’u. Jakoś nie jestem fanką klimatów indiańskich w przeciwieństwie do dawnego katechety z mojego liceum.

Drugą książką jest Diabeł Łańcucki autorstwa Jacka Komudy. Historia toczy się wartko i nie staje nawet na chwilę. W taki sposób powinno się propagować historię Polski wśród młodych ludzi, a nie tylko przez lekko drętwe książki – nie umniejszając rangi Normana Daviesa, który robi naprawdę sporo. Główną postacią jest Stanisław Stadnicki zwany Diabłem. Komuda pokazał szlachciców w zupełnie innym świetle niż Sienkiewicz – jako awanturników i pijaków skłonnych procesować się i bić do upadłego. A w tym wszystkim miłość, zdrada i obrona ideałów. Bardzo przyzwoita literatura rozrywkowa. Dla dalszego polecam Warchoły i pijanice, Opowieści z Dzikich Pól czy Wilcze Gniazdo oraz zdobycie podstawowych informacji o czasach Rzeczpospolitej szlacheckiej – jednym z ciekawszych okresów historii Polski.

Wasz Lis Książkowy

Published in: on 17 lutego 2010 at 19:00  Dodaj komentarz  
Tags: ,

The URI to TrackBack this entry is: https://lisksiazkowy.wordpress.com/2010/02/17/wampirza-kolysanka-z-diablem-lancuckim/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skomentuj

