Międzynarodowy dzień książki

Ostatni tydzień był trochę zakręcony. Nie tylko z powodu ostatnich wydarzeń rangi ogólnopolskiej. Zagłębiałam się również w najróżniejsze lektury – od Czerwonej księgi Arno Lustigera przez Śmierć czeskiego psa Janusza Rudnickiego po Krawędź żelaza Miroslava Zambocha.

Czerwona księga jest książką o historii Żydów w Rosji od początku dwudziestego wieku do śmierci Stalina i kilku lat następujących po niej. Lustiger opisał również wcześniejszy okres historii Żydów rosyjskich. Książka dla zainteresowanych tematem.

Opowiadania Janusza Rudnickiego po prostu mnie dobiły. Może dlatego, że z czytaniem ich trafiłam w sam środek żałoby narodowej. Generalnie przygnębiające.

Za to wszystkie smutki wynagrodził mi drugi tom Krawędzi żelaza czeskiego pisarza Miroslava Zambocha. Z jego wcześniejszych dzieł czytałam tylko Sierżanta. Przygody Koniasza czytam od czwartej strony, ale nieznajomość wcześniejszych utworów z nim jako głównym bohaterem jakoś nie przeszkadza w śledzeniu perypetii bandyty szlacheckiego pochodzenia.

W ramach dwudniowych obchodów Międzynarodowego Dnia Książki, który wypadał wczoraj, zakupiłam dwie pozycje bardziej związane z ukończonym przeze mnie kierunkiem studiów niż z literaturą popularną – Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej i Prawo wykroczeń. Z pozycji mniej fachowych w konkursie Eksięgarni na najtrafniejsze recenzje tygodnia wygrałam książkę Ex libris. Wyznania czytelnika Anne Fadiman.

Wasz Lis Książkowy

Published in: on 24 kwietnia 2010 at 16:24  3 komentarze  

The URI to TrackBack this entry is: https://lisksiazkowy.wordpress.com/2010/04/24/miedzynarodowy-dzien-ksiazki/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 komentarzeDodaj komentarz

  1. Ex libris – to klasyka. Pamiętam jak kiedyś przeszłam całe miasto, aby w końcu znaleźć i kupić tę książkę w jednym z antykwariatów. Opłacało się 🙂

    Pozdrawiam serdecznie 🙂

    • Wygrałam swój egzemplarz w konkursie na najtrafniejszą recenzję na portalu http://www.eksiegarnia.pl, przez który parę razy zamawiałam książki. Ex libris jest do dostania – przynajmniej w Głównej Księgarni Naukowej w Krakowie. Książka jest prześwietna. Polecam każdemu.

  2. Gratuluję wygranej, sama mam ochotę na tę książkę, chociaż teraz też dużo bardziej niż na czytaniu dla przyjemności muszę się skupić na czytaniu i pisaniu pracy licencjackiej 😀


Skomentuj

