Seria niefortunnych książek

Przez ostatnie kilka tygodnie kilka książek przewinęło się przez moje ręce. Część była znośna, ale niektóre były dosyć niefortunne – zwłaszcza 2 tomy Serii Niefortunnych Zdarzeń. Lemony Snicket powinien zrezygnować z pisania powieści dla młodzieży. Jestem w stanie znieść neologizmy w Harrym Potterze i całą tą serię, ale pozycje z Serii Niefortunnych Zdarzeń nie miały żadnego polotu.

Za to pozostałe książki okazały się wciągające. Gargulec Andrew Davidsona opowiada historię ciężko poparzonego mężczyzny, który spotyka w szpitalu chorą na schizofrenię kobietę twierdzącą, że ma kilkanaście serc i oddaje je po kolei rzeźbionym przez siebie gargulcom. Kobieta twierdzi również, że byli parą przed 600 laty. Bardzo osobistą książką była Paula Isabel Allende. Autorka popularnych powieści opisuje historię swojej rodziny córce, która zapadła w śpiączkę spowodowaną porfirią.

Przekopałam się też przez From Potter’s end Patricii Cornwell. Książka jest bardzo podobna do powieści Kathy Reichs. Tym razem mamy doktor Kay Scarpettę, medyka sądowego, prowadzącą śledztwo w sprawie seryjnego mordercy. Równie dobra książka jak książki Kathy Reichs.

Natomiast zaskoczyła mnie pozycja autorstwa Szymona Hołowni pod tytułem Monopol na zbawienie. Autor z niesamowitym talentem opisał poszczególne przykazania boskie i ludzkie. Książka zawiera też test z jasnym wyjaśnieniem właściwej odpowiedzi. Posiadam wersję z grą – tylko nie mam z kim zagrać.

Na koniec przemogłam się do książki Khaleda Hosseiniego Tysiąc wspaniałych słońc. Po ciężkich przeżyciach z Chłopcem z latawcem przeczytałam kolejną powieść afgańskiego pisarza. Tym razem książka okazała się dużo lepsza. Była dobrze napisana i spójna. Chyba jednym z powodów, dla których mi się dobrze ją czytało, było to, że nie była tak nagłośniona przez media.

Wasz Lis Książkowy

Published in: on 14 sierpnia 2010 at 07:17  Dodaj komentarz  

The URI to TrackBack this entry is: https://lisksiazkowy.wordpress.com/2010/08/14/seria-niefortunnych-ksiazek/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skomentuj

