Ballady i romanse

Tym razem przez moje łapki przewinął się amerykański romans. Książka Debbie Macomber 204 Rosewood Lane to książka o małej miejscowości złożona z historii kilkunastu różnych osób powiązanych ze sobą w różny sposób. Ciepła książeczka w sam raz na zimne dni. Hasło na okładce pokazuje, jak bardzo pędzimy przez życie i nie doceniamy pewnych drobnych rzeczy i przyjemności: Znajdź czas dla przyjaciół, znajdź czas dla Debbie Macomber. Szkoda tylko, że dwie z pięć książek autorki są w oddziale dla młodzieży Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie. Czytam też pozycję wydaną przez Agorę (wydawcę Gazety Wyborczej) – Nie trzeba mnie zabijać. Głównym bohaterem jest żydowski chłopiec, który przeżył masakrę Żydów w swoim rodzinnym mieście (w czasie której zginęła jego matka i rodzeństwo) i został przygarnięty przez łotewski oddział Karlisa Lobe (oddział łotewskiej policji pomocniczej przekształcony później w oddział Waffen-SS).

Próbowałam też przeczytać książkę o U2 o tytule The Unforgettable Fire, ale zostawiłam w połowie, bo jakoś mnie do niej nie ciągnęło.

Lepszą opcją okazał się być film Szpieg znany także pod angielskim tytułem Tinker, Tailor, Soldier, Spy – ze znakomitymi aktorami takimi jak Gary Oldman, Colin Firth, John Hurt czy Cieran Hinds.

Wasz Lis Książkowy

Published in: on 27 listopada 2011 at 20:21  Dodaj komentarz  

The URI to TrackBack this entry is: https://lisksiazkowy.wordpress.com/2011/11/27/ballady-i-romanse/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skomentuj

