Spacery tematyczne

Zapóźniałam się strasznie z wpisami. Końcówkę lutego zajął mi XXXI Międzynarodowy Festiwal Piosenki Żeglarskiej Shanties 2012. Wspaniałe koncerty i mnóstwo ludzi w różnym wieku na widowni (np. pani z biegającym dzieckiem ze smoczkiem). Oscary też przemknęły szybko. Oscara dla najlepszych aktorek dostały moje faworytki – Meryl Streep dla pierwszoplanowej i Octavia Spencer dla drugoplanowej. Obie stworzyły świetne kreacje – Żelaznej Damy i wygadanej służącej z poczuciem humoru.

3 marca byłam – po raz drugi – na kolejnej odsłonie wydarzenia Tour for Feedback organizowanym przez Free Walking Tours. Tematem był Kraków Oskara Schindlera. Przewodnik zwany przez swoją koleżankę „Goblin wannabe” porównywał różnice między filmem Stevena Spielberga Lista Schindlera a prawdziwymi wydarzenia. Dowiedziałam się, że budynek, w którym teraz rezyduje Muzeum Archeologiczne, po wojnie służył jako więzienie dla m.in. Amona Goetha, komendanta KL Płaszów.

Wczoraj byłam też na transmisji baletu Korsarz w kinie Mikro. Balet opowiada o miłości między Konradem, dowódcą piratów, a piękną grecką niewolnicą, Medorą. Medora zostaje sprzadana paszy, później odbita przez piratów, a następnie trafia jeszcze do haremu paszy przez podstęp podwładnego Konrada. Na koniec wszystko kończy się szczęśliwie.

Wasz Lis Książkowy

Published in: on 12 marca 2012 at 19:40  Dodaj komentarz  

The URI to TrackBack this entry is: https://lisksiazkowy.wordpress.com/2012/03/12/spacery-tematyczne/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skomentuj

